Nieuws

Blijf op de hoogte.

Maatregelen BTS Belastingadviseurs Coronavirus

Ongewijzigde service

De gezondheid van onze mensen en van onze klanten en relaties is het meest belangrijk voor ons. BTS Belastingadviseurs houdt de ontwikkelingen met betrekking tot het COVID-19 virus nauwlettend in de gaten en volgt de adviezen en maatregelen van het RIVM teneinde de service richting onze klanten te kunnen blijven waarborgen.

Continuïteit

Een deel van de medewerkers van BTS Belastingadviseurs kan zijn of haar werkzaamheden vanuit huis uitvoeren. Zo kunnen wij de service verlenen die je van ons gewend bent.

Aanwezigheid medewerkers en afspraken

Wij zullen vanaf maandag 16 maart tot en met 6 april 2020 een aangepaste bezetting hanteren. Dit houdt in dat medewerkers ofwel op kantoor ofwel thuis werken. De bezetting op ons kantoor kan dus minder zijn dan gebruikelijk, maar er zullen tijdens kantoortijden te allen tijde medewerkers aanwezig zijn.

Klantencontact

Voor alle werkzaamheden geldt dat van geval tot geval zal worden beoordeeld of besprekingen en andere afspraken op kantoor of daarbuiten door kunnen gaan. In de meeste gevallen zal een alternatieve manier worden gevonden (telefoon, mail, et cetera) om onze dienstverlening onveranderd te laten doorgaan. Daar waar een bespreking in persoon noodzakelijk is bieden we maatwerk.

Ongewijzigde service

BTS Belastingadviseurs blijft voor je klaar staan zoals altijd en we zijn even goed bereikbaar. Wij zullen contact met je opnemen indien fysieke afspraken gepland staan en met je overleggen indien daarin een wijziging moet plaatsvinden. We houden je op de hoogte over onze maatregelen na 6 april. Mocht je vragen of zorgen hebben, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Namens het team van BTS Belastingadviseurs
Arnold Steffens

Maatregelen

NB: Om onze medewerkers en klanten/relaties te beschermen nemen we verschillenden maatregelen.

In het kort:

  • Contact met klanten gaat zo veel mogelijk via mail en telefoon. Afspraken die noodzakelijk door moeten gaan, vinden plaats in grote ruimtes om ‘fysieke’ afstand te bewerkstelligen.
  • Meetings met grotere groepen mensen zijn geannuleerd.
  • Deelname aan externe events bij externe partijen is geannuleerd.
  • Wij schudden geen handen.
  • De frequentie van schoonmaken van ons kantoor is verhoogd en de werkwijze aangescherpt.

    • Wetsvoorstel betaald ouderschapsverlof aangenomen

      De Tweede Kamer heeft het wetsvoorstel betaald ouderschapsverlof aangenomen. Het wetsvoorstel wijzigt de Wet arbeid en zorg, de Wet flexibel werken en enkele andere wetten ter invoering van een Europese richtlijn.

      Onder de huidige wetgeving kunnen ouders 26 weken ouderschapsverlof opnemen in de eerste acht levensjaren van hun kind. Dat verlof is in principe onbetaald, tenzij werkgever en werknemers daar andere afspraken over hebben gemaakt. Slechts een derde van de ouders neemt ouderschapsverlof op. Als de Wet betaald ouderschapsverlof wordt ingevoerd, worden de eerste negen van de 26 weken ouderschapsverlof betaald verlof. Het UWV betaalt in die periode een uitkering ter hoogte van 50% van het dagloon van de betreffende ouder met een maximum van 50% van het maximum dagloon voor de toepassing van de sociale zekerheidswetgeving. Het is de bedoeling dat de regeling op 2 augustus 2022 ingaat.

      Via een nota van wijziging is het mogelijk gemaakt om eenmalig en voorafgaand aan de inwerkingtreding van het wetsvoorstel het uitkeringspercentage van 50% te verhogen naar 70%. In de nota van wijziging is een beperking opgenomen voor het recht op een ouderschapsverlofuitkering bij verandering van de gezinssamenstelling na de eerste verjaardag van het kind. Deze beperking houdt in dat het recht op een uitkering gedurende negen weken wegens ouderschapsverlof alleen bij adoptie of pleegzorg tot één jaar na opname van het kind in het gezin kan worden genoten mits het kind jonger is dan acht jaar.

      De invoering van betaald ouderschapsverlof volgt op de invoering van extra geboorteverlof. Sinds 1 januari 2019 krijgen partners vijf werkdagen vrij direct na de geboorte van hun kind. Vanaf 1 juli 2020 kunnen zij daarnaast nog vijf weken betaald verlof opnemen in de eerste zes maanden na de geboorte van een kind.

      Bron: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | wetsvoorstel | 2021-0000066804 |

      « Terug naar overzicht

Binnen 24 uur uw offerte

Uw aanvraag is gratis en wordt binnen 24 uur na aanvraag behandeld.
De aanvraag wordt vertrouwelijk behandeld en verplicht u tot niets.

Vraag hier snel uw offerte aan >

Het team van BTS Belastingadviseurs
©2021 BTS Belastingadviseurs | privacybeleid