Nieuws

Blijf op de hoogte.

Maatregelen BTS Belastingadviseurs Coronavirus

Ongewijzigde service

De gezondheid van onze mensen en van onze klanten en relaties is het meest belangrijk voor ons. BTS Belastingadviseurs houdt de ontwikkelingen met betrekking tot het COVID-19 virus nauwlettend in de gaten en volgt de adviezen en maatregelen van het RIVM teneinde de service richting onze klanten te kunnen blijven waarborgen.

Continuïteit

Een deel van de medewerkers van BTS Belastingadviseurs kan zijn of haar werkzaamheden vanuit huis uitvoeren. Zo kunnen wij de service verlenen die je van ons gewend bent.

Aanwezigheid medewerkers en afspraken

Wij zullen vanaf maandag 16 maart tot en met 6 april 2020 een aangepaste bezetting hanteren. Dit houdt in dat medewerkers ofwel op kantoor ofwel thuis werken. De bezetting op ons kantoor kan dus minder zijn dan gebruikelijk, maar er zullen tijdens kantoortijden te allen tijde medewerkers aanwezig zijn.

Klantencontact

Voor alle werkzaamheden geldt dat van geval tot geval zal worden beoordeeld of besprekingen en andere afspraken op kantoor of daarbuiten door kunnen gaan. In de meeste gevallen zal een alternatieve manier worden gevonden (telefoon, mail, et cetera) om onze dienstverlening onveranderd te laten doorgaan. Daar waar een bespreking in persoon noodzakelijk is bieden we maatwerk.

Ongewijzigde service

BTS Belastingadviseurs blijft voor je klaar staan zoals altijd en we zijn even goed bereikbaar. Wij zullen contact met je opnemen indien fysieke afspraken gepland staan en met je overleggen indien daarin een wijziging moet plaatsvinden. We houden je op de hoogte over onze maatregelen na 6 april. Mocht je vragen of zorgen hebben, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Namens het team van BTS Belastingadviseurs
Arnold Steffens

Maatregelen

NB: Om onze medewerkers en klanten/relaties te beschermen nemen we verschillenden maatregelen.

In het kort:

  • Contact met klanten gaat zo veel mogelijk via mail en telefoon. Afspraken die noodzakelijk door moeten gaan, vinden plaats in grote ruimtes om ‘fysieke’ afstand te bewerkstelligen.
  • Meetings met grotere groepen mensen zijn geannuleerd.
  • Deelname aan externe events bij externe partijen is geannuleerd.
  • Wij schudden geen handen.
  • De frequentie van schoonmaken van ons kantoor is verhoogd en de werkwijze aangescherpt.

    • Navordering ter correctie giftenaftrek

      Wanneer aanvankelijk te weinig belasting is geheven kan de Belastingdienst dat corrigeren door het opleggen van een navorderingsaanslag. Om een navorderingsaanslag op te kunnen leggen moet de Belastingdienst beschikken over een nieuw feit. Dat is een feit dat ten tijde van het opleggen van de oorspronkelijke aanslag niet bekend was bij de Belastingdienst.

      De Belastingdienst is in 2013 een onderzoek gestart naar de houdbaarheid van de ANBI-status van een stichting. Daaruit bleek dat in het jaar 2012 belastingplichtigen gezamenlijk voor meer dan € 3 miljoen aan giften aan de stichting in aftrek hadden gebracht, terwijl in de jaarstukken van de stichting minder dan € 600.000 aan ontvangen giften was verantwoord. De stichting heeft in 2012 meer kwitanties uitgeschreven dan zij in haar administratie verantwoordde. De jaarstukken van 2013 vermeldden een bedrag van € 88.564 aan ontvangen donaties, terwijl diverse belastingplichtigen in totaal € 3,4 miljoen aan giften aan de stichting hebben aangegeven. Op 6 januari 2014 is de ANBI-status van de stichting met terugwerkende kracht tot 1 januari 2008 ingetrokken. De FIOD is in 2015 een strafrechtelijk onderzoek gestart naar de stichting en haar bestuurders in verband met het opmaken van valse giftkwitanties en donatieverklaringen. Particulieren kochten de kwitanties van de stichting voor 10 tot 15% van het op de kwitantie vermelde bedrag.

      De uitkomst van het onderzoek van de FIOD was aanleiding voor het opleggen in 2017 van een navorderingsaanslag inkomstenbelasting aan iemand die in 2012 een bedrag van € 3.000 aan giften aan de stichting in aftrek had gebracht. Bij de behandeling van de aangifte IB 2012 had de belanghebbende na vragen van de inspecteur door de stichting verstrekte kwitanties overhandigd. Daarna werd de giftenaftrek geaccepteerd. Volgens Hof Den Haag beschikte de Belastingdienst over het voor navordering vereiste nieuwe feit. Dat nieuwe feit was niet gelegen in het onderzoek van de Belastingdienst naar de ANBI-status van de stichting of de intrekking van die status, maar in de uitkomsten van het onderzoek van de FIOD. Pas daarmee werd de handel in valse kwitanties bekend.

      Bron: Hof Den Haag | jurisprudentie | ECLINLGHDHA202110, BK-20/00361 |

      « Terug naar overzicht

Binnen 24 uur uw offerte

Uw aanvraag is gratis en wordt binnen 24 uur na aanvraag behandeld.
De aanvraag wordt vertrouwelijk behandeld en verplicht u tot niets.

Vraag hier snel uw offerte aan >

Het team van BTS Belastingadviseurs
©2021 BTS Belastingadviseurs | privacybeleid