Nieuws

Blijf op de hoogte.

Maatregelen BTS Belastingadviseurs Coronavirus

Ongewijzigde service

De gezondheid van onze mensen en van onze klanten en relaties is het meest belangrijk voor ons. BTS Belastingadviseurs houdt de ontwikkelingen met betrekking tot het COVID-19 virus nauwlettend in de gaten en volgt de adviezen en maatregelen van het RIVM teneinde de service richting onze klanten te kunnen blijven waarborgen.

Continuïteit

Een deel van de medewerkers van BTS Belastingadviseurs kan zijn of haar werkzaamheden vanuit huis uitvoeren. Zo kunnen wij de service verlenen die je van ons gewend bent.

Aanwezigheid medewerkers en afspraken

Wij zullen vanaf maandag 16 maart tot en met 6 april 2020 een aangepaste bezetting hanteren. Dit houdt in dat medewerkers ofwel op kantoor ofwel thuis werken. De bezetting op ons kantoor kan dus minder zijn dan gebruikelijk, maar er zullen tijdens kantoortijden te allen tijde medewerkers aanwezig zijn.

Klantencontact

Voor alle werkzaamheden geldt dat van geval tot geval zal worden beoordeeld of besprekingen en andere afspraken op kantoor of daarbuiten door kunnen gaan. In de meeste gevallen zal een alternatieve manier worden gevonden (telefoon, mail, et cetera) om onze dienstverlening onveranderd te laten doorgaan. Daar waar een bespreking in persoon noodzakelijk is bieden we maatwerk.

Ongewijzigde service

BTS Belastingadviseurs blijft voor je klaar staan zoals altijd en we zijn even goed bereikbaar. Wij zullen contact met je opnemen indien fysieke afspraken gepland staan en met je overleggen indien daarin een wijziging moet plaatsvinden. We houden je op de hoogte over onze maatregelen na 6 april. Mocht je vragen of zorgen hebben, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Namens het team van BTS Belastingadviseurs
Arnold Steffens

Maatregelen

NB: Om onze medewerkers en klanten/relaties te beschermen nemen we verschillenden maatregelen.

In het kort:

  • Contact met klanten gaat zo veel mogelijk via mail en telefoon. Afspraken die noodzakelijk door moeten gaan, vinden plaats in grote ruimtes om ‘fysieke’ afstand te bewerkstelligen.
  • Meetings met grotere groepen mensen zijn geannuleerd.
  • Deelname aan externe events bij externe partijen is geannuleerd.
  • Wij schudden geen handen.
  • De frequentie van schoonmaken van ons kantoor is verhoogd en de werkwijze aangescherpt.

    • Zesde voortgangsbrief "Werken als zelfstandige"

      Het onderscheid tussen werken als zelfstandige en als werknemer is van belang voor de inhoudingsplicht voor de loonheffingen en de verzekeringsplicht voor de werknemersverzekeringen. Daarnaast is het onderscheid tussen de arbeidsovereenkomst en andere arbeidsrelaties van belang voor de rechten en bescherming van de zelfstandige of werknemer en voor de risico’s en kosten van de opdrachtgever of werkgever.

      In de zesde voortgangsbrief aan de Tweede Kamer geven de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en de staatssecretaris van Financiën een overzicht van de stand van zaken ten aanzien van de maatregelen op het gebied van werken als zelfstandige. De pilot van de webmodule, waarmee kan worden vastgesteld wat de aard van een arbeidsverhouding is, gaat naar verwachting op 11 januari 2021 van start en zal in ieder geval zes maanden duren. In de zomer van 2021 kan de pilot worden geëvalueerd. Daarna volgt een beslissing over het vervolg van de webmodule en over het tijdstip waarop de handhaving in het geval van verkapte dienstverbanden gefaseerd zal worden gestart. Dat laatste zal niet eerder zijn dan per 1 oktober 2021. Dit betekent overigens niet dat de Belastingdienst en de Inspectie SZW in de tussentijd geen toezicht houden. De Belastingdienst kan tot die datum alleen correcties aanbrengen en/of boetes opleggen bij kwaadwillendheid of als aanwijzingen niet binnen een redelijke termijn zijn opgevolgd.

      De doelstelling van de pilot van de webmodule is te onderzoeken of op deze manier de aard van een arbeidsrelatie kan worden verduidelijkt en of opdrachtgevers kunnen worden geholpen bij het vormgeven van de arbeidsrelatie. De webmodule geeft in de pilotfase een indicatie van de arbeidsrelatie. De volgende uitkomsten zijn mogelijk:

      1. Opdrachtgeversverklaring: de opdracht kan buiten dienstbetrekking worden verricht, bijvoorbeeld door een zzp‘er.
      2. Indicatie dienstbetrekking: er zijn sterke aanwijzingen dat er sprake is van een (fictieve) dienstbetrekking.
      3. Geen oordeel mogelijk: op grond van de gegeven antwoorden is niet duidelijk of sprake is van werken buiten dienstbetrekking of van werken in dienstbetrekking.

      Bron: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | publicatie | 2020-0000153321 |

      « Terug naar overzicht

Binnen 24 uur uw offerte

Uw aanvraag is gratis en wordt binnen 24 uur na aanvraag behandeld.
De aanvraag wordt vertrouwelijk behandeld en verplicht u tot niets.

Vraag hier snel uw offerte aan >

Het team van BTS Belastingadviseurs
©2020 BTS Belastingadviseurs | privacybeleid