Nieuws

Blijf op de hoogte.

Maatregelen BTS Belastingadviseurs Coronavirus

Ongewijzigde service

De gezondheid van onze mensen en van onze klanten en relaties is het meest belangrijk voor ons. BTS Belastingadviseurs houdt de ontwikkelingen met betrekking tot het COVID-19 virus nauwlettend in de gaten en volgt de adviezen en maatregelen van het RIVM teneinde de service richting onze klanten te kunnen blijven waarborgen.

Continuïteit

Een deel van de medewerkers van BTS Belastingadviseurs kan zijn of haar werkzaamheden vanuit huis uitvoeren. Zo kunnen wij de service verlenen die je van ons gewend bent.

Aanwezigheid medewerkers en afspraken

Wij zullen vanaf maandag 16 maart tot en met 6 april 2020 een aangepaste bezetting hanteren. Dit houdt in dat medewerkers ofwel op kantoor ofwel thuis werken. De bezetting op ons kantoor kan dus minder zijn dan gebruikelijk, maar er zullen tijdens kantoortijden te allen tijde medewerkers aanwezig zijn.

Klantencontact

Voor alle werkzaamheden geldt dat van geval tot geval zal worden beoordeeld of besprekingen en andere afspraken op kantoor of daarbuiten door kunnen gaan. In de meeste gevallen zal een alternatieve manier worden gevonden (telefoon, mail, et cetera) om onze dienstverlening onveranderd te laten doorgaan. Daar waar een bespreking in persoon noodzakelijk is bieden we maatwerk.

Ongewijzigde service

BTS Belastingadviseurs blijft voor je klaar staan zoals altijd en we zijn even goed bereikbaar. Wij zullen contact met je opnemen indien fysieke afspraken gepland staan en met je overleggen indien daarin een wijziging moet plaatsvinden. We houden je op de hoogte over onze maatregelen na 6 april. Mocht je vragen of zorgen hebben, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Namens het team van BTS Belastingadviseurs
Arnold Steffens

Maatregelen

NB: Om onze medewerkers en klanten/relaties te beschermen nemen we verschillenden maatregelen.

In het kort:

  • Contact met klanten gaat zo veel mogelijk via mail en telefoon. Afspraken die noodzakelijk door moeten gaan, vinden plaats in grote ruimtes om ‘fysieke’ afstand te bewerkstelligen.
  • Meetings met grotere groepen mensen zijn geannuleerd.
  • Deelname aan externe events bij externe partijen is geannuleerd.
  • Wij schudden geen handen.
  • De frequentie van schoonmaken van ons kantoor is verhoogd en de werkwijze aangescherpt.

    • Verzoek teruggaaf btw uit andere EU-lidstaat

      Ondernemers, die in 2019 in een ander EU-land btw hebben betaald, kunnen deze btw terugvragen wanneer zij in dat land geen aangifte doen. Een verzoek om teruggaaf over 2019 moet vóór 1 oktober 2020 zijn ingediend. Dat kan via de website van de Belastingdienst: https://eubtw.belastingdienst.nl/netp/. Verzoeken die later binnenkomen worden mogelijk niet meer in behandeling genomen. Houd er rekening mee dat u voor een verzoek om teruggaaf inloggegevens nodig heeft. Wanneer het een eerste verzoek om teruggaaf van btw uit een ander EU-land betreft, moeten inloggegevens worden aangevraagd. Volgens de Belastingdienst kan het tot vier weken duren voordat de inloggegevens worden verstuurd.

      Voorwaarden verzoek teruggaaf

      U kunt btw terugvragen uit een EU-land als u aan een aantal voorwaarden voldoet:

      • de onderneming is in Nederland gevestigd;
      • de btw heeft betrekking op goederen en diensten die voor met btw belaste bedrijfsactiviteiten worden gebruikt;
      • de onderneming doet in het EU-land, waar de btw wordt teruggevraagd, geen aangifte voor de btw. Doet de onderneming in het buitenland wel aangifte, dan kan de btw daar als voorbelasting in aftrek worden gebracht.

      Verzoek om teruggaaf niet mogelijk

      Een verzoek om teruggaaf van btw uit een ander EU-land is niet mogelijk in de volgende gevallen:
      • u bent geen ondernemer voor de btw; of
      • uw onderneming verricht uitsluitend vrijgestelde prestaties.

      Behandeling verzoek

      De Belastingdienst van het EU-land waar de btw wordt teruggevraagd reageert binnen vier maanden bij beschikking op het verzoek om teruggaaf. Een verzoek kan geheel of gedeeltelijk worden goedgekeurd of afgekeurd worden. Als het verzoek wordt goedgekeurd, volgt de betaling uiterlijk binnen tien werkdagen na afloop van de termijn van vier maanden.

      Drempelbedragen

      Voor een verzoek om teruggaaf van buitenlandse btw gelden drempelbedragen. Voor een verzoek over een heel kalenderjaar of het resterende deel van een kalenderjaar geldt een drempelbedrag van € 50. Voor een verzoek over minder dan een kalenderjaar, maar over ten minste drie maanden geldt een drempelbedrag van € 400.

      Bijlagen bij verzoek

      Afhankelijk van het EU-land waar btw wordt teruggevraagd moeten mogelijk facturen of invoerdocumenten worden meegestuurd. Op de website van de Belastingdienst is te vinden welke vereisten gelden per EU-land. Omvat een verzoek om teruggaaf een creditfactuur, dan moeten er mintekens voor het factuurbedrag en het btw-bedrag worden geplaatst zonder spatie tussen het minteken en het bedrag. Een creditfactuur die betrekking heeft op een factuur die in een eerder verzoek om teruggaaf is meegenomen moet aan het eerstvolgende verzoek om teruggaaf worden toegevoegd.

      Bron: Belastingdienst | publicatie |

      « Terug naar overzicht

Binnen 24 uur uw offerte

Uw aanvraag is gratis en wordt binnen 24 uur na aanvraag behandeld.
De aanvraag wordt vertrouwelijk behandeld en verplicht u tot niets.

Vraag hier snel uw offerte aan >

Het team van BTS Belastingadviseurs
©2020 BTS Belastingadviseurs | privacybeleid